Filippa stylar på Svartå strand

TRÄFFA STYLISTEN PÅ VISNING

Lördagen den 12/1 kl 14.00-15.30 visas bostäderna vid Svartå strand, och här finns möjlighet att träffa inredningsarkitekten Filippa som kan hjälpa till med råd och tips och prata inredningstrender.

Inredningstrender växlar ständigt och stylistens hantverk handlar både om att ha god koll på vad kunden efterfrågar men också om att visa funktion och en ”hemlik” miljö. De flesta stylister jobbar med så kallad ”homestyling” inför försäljning av bostäder men flera erbjuder även sina tjänster inför kommande flytt till nytt eller under boendetiden.

– MÅNGA VILL FÖRÄNDRA sitt boende och möblering och här kommer vi gärna in och hjälper till med råd och tips från inköpslistor till hela uppdrag med totallösningar med hantverkare. Vår uppgift är att hjälpa till att skapa ett personligt hem utifrån dina förutsättningar och önskemål som kund, allt ifrån materialval i gardiner och färg till köksplanering. Bostadsrätterna på Svartå strand byggs i tre etapper av HP Boendeutveckling tillsammans med Ulricehamns Betong och Filippa har varit med och stylat och inrett ett flertal lägenheter inför försäljningen. Nya, fräscha lägenheter med delvis öppna planlösningar och mycket ljusinsläpp.
– Tack vare ljuset kan man våga lite mer färg och mönster i tapet. Vi har också fokuserat mycket på de stora, inglasade balkongerna som blir som extra rum med hjälp av måttbeställda mattor som suddar ut gränsen mellan ute och inne.

I DEN SENASTE stylingen har man gått i linje med de senaste trenderna med de jordigare tonerna och naturmaterial. Mycket växter och grönt som accentueras av detaljer såsom fototapet i sovrummet vilket ger en ombonad och elegant karaktär. Här uppskattar Filippa de lyxiga ytorna med stor klädkammare och luftig takhöjd.
– Det är otroligt fina lägenheter, och man får in mycket visuellt utifrån oavsett läge, tycker Filippa som sett de flesta lägenhetstyperna.

HÅLL GÄRNA EN FÄRGSKALA OCH ANVÄND GÄRNA NATURMATERIAL SOM HÅLLER LÄNGE OCH ÅLDRAS VACKERT.

FILIPPAS TRENDSPANING FÖR 2019

1. Sammet i alla former

2. Lampor, sätt mycket ljus i rummen

3. Stora träd

4. Rosa!

5. Material-trä

6. Grönt överallt

7. Udda, personliga prydnadsföremål

Filippa finns på Instagram:
Följ henne på @studiomaessing

Ljusgrått vardagsrum med ljusgrå soffa, två rosa kantiga pallar, svart runt soffbor, grå matta, vas med torra växter
Marcus Andersson

Medgrundare av Maessing Interiör och Studio Maessing.

I sitt övergripande mål att driva och utveckla företagen fokuserar Marcus i synnerhet på det arbete som sker bakom kulisserna. Han ägnar särskild uppmärksamhet åt SEO-optimering, konvertering och exponering för att säkerställa att företagens online-närvaro är stark.

Genom nära samarbete mellan företagen strävar han efter att skapa en meningsfull och relevant närvaro inom heminredningsbranschen. Marcus lägger fokus på drift och utveckling av webbplatserna för att skapa en plattform som inte bara är estetiskt tilltalande utan också funktionell, informell och lättillgänglig för besökare.

Föregående

INREDNINGSTIPS FILIPPA KRANTZÉ